Bastiaan vindt het geweldig dat we voor radicale innovatie oneindig breed, zelfs filosofisch, mogen nadenken en onderzoeken. Dat we daarbij worden uitgedaagd iets van concrete betekenis te maken voor kinderen en jongeren is voor hem de kers op de taart. Bastiaan verkent ideeën en problemen, en onderzoekt de kern daarvan. Net zo belangrijk vindt hij het om vervolgens met een team projecten in de juiste richting te sturen. Hiervoor zet hij zijn achtergrond in Filosofie en ervaring als docent/trainer in. Hij is goed in het reflecteren op gemaakte stappen in projecten, het vertalen hiervan naar nieuwe plannen en mensen daarin meenemen. Bastiaan wordt ook enthousiast van het delen van ervaring en kennis, dit komt goed van pas bij het houden van praatjes en workshops.
“De Renaissance: nieuwe vrijheden, bizarre en vette doorbraken in kunst, wetenschap en politiek!“
12+
Ouders van jonge kinderen krijgen een opleiding aangeboden. Onder schooltijd en op de school van hun kinderen. Zo kunnen ze kansen voor zichzelf en hun kinderen vergroten; want het opleidingsniveau, het netwerk en de taalontwikkeling van ouders zijn belangrijke bepalers voor de schoolloopbaan van een kind. Terwijl de ouders leren en werken, worden de jongste kinderen opgevangen in de kinderopvang of voorschool. Hier kunnen ze zich op ontwikkelen en dat draagt bij aan een goede start op de basisschool.
Bekijk project16+
In de JongerenGarage werken 12 jonge mensen aan de toekomst van de Jeugdhulp. Jongeren hebben de lead in dit ontwerpproces, en worden ondersteund door coaches van Garage2020 en experts uit het veld.
Bekijk project18+
Met opvoedrobot FLOo onderzoeken we hoe robotica de autonomie en het zelfvertrouwen kan vergroten van ouders met een licht verstandelijke beperking (LVB), bij het opvoeden van hun kind
Bekijk project