De ervaring die Linda op heeft gedaan in haar jeugd met verschillende pleegbroertjes, heeft er toegeleid dat ze graag de jeugdzorg wilde verbeteren. Nu, heel wat jaren later, kan ze zich door haar achtergrond in Industrieel ontwerpen en haar ervaring bij design en innovatie bureaus daar goed voor inzetten.
Linda is een strategische ontwerper, die graag nadenkt over hoe we innovatie kunnen inzetten om het jeugdzorg systeem op een positieve manier te veranderen. Het liefst maakt ze van de meest complexe vraagstukken iets concreets wat voor iedereen te begrijpen is. Analyseren en uitdenken kan ze goed, maar Linda is ook echt een ondernemer en krijgt er energie van om iets nieuws te leren of op te pakken.
“Wat ik zo mooi vindt aan Ariël is dat ze aan het begin van het verhaal nog zo weinig nadenkt over de gevolgen en risico’s van wat ze doet. Ze laat zich compleet leiden door haar passie en haar liefde om aan land te gaan. Daar laat ik me door inspireren.”
12+
Met Vleuten Versterkt creëren we een aanpak om de positieve kanten van prestatiedruk te behouden en de negatieve kanten te laten verdwijnen.
Bekijk project12+
Het doel van het Verbindingshuis is om een omgeving te creëren waar ouders en (uithuisgeplaatste) kinderen in een ontspannen sfeer een band kunnen opbouwen. Hier krijgen ze de ruimte om waardevolle momenten te delen en positieve herinneringen te maken tijdens hun begeleide bezoeken.
Bekijk project12+
Ouders van jonge kinderen krijgen een opleiding aangeboden. Onder schooltijd en op de school van hun kinderen. Zo kunnen ze kansen voor zichzelf en hun kinderen vergroten; want het opleidingsniveau, het netwerk en de taalontwikkeling van ouders zijn belangrijke bepalers voor de schoolloopbaan van een kind. Terwijl de ouders leren en werken, worden de jongste kinderen opgevangen in de kinderopvang of voorschool. Hier kunnen ze zich op ontwikkelen en dat draagt bij aan een goede start op de basisschool.
Bekijk project12+
BUIT is een interactief lesprogramma dat jongeren leert de signalen van uitbuiting te herkennen en hulpmiddelen biedt waarmee ze zichzelf en anderen kunnen beschermen. Het lesprogramma start met het kijken van een film, waarna de klas in gesprek gaat met één of meerdere personages van de film via een chatbot. De chatbot is menselijk, sympathiek en realistisch. Het bevat audio notes, video’s en foto’s van de personages. De ervaringen en situaties van de personages vormen het uitgangspunt om leerlingen en docenten op een goede manier met elkaar in gesprek te laten gaan.
Bekijk project